Jornades tècniques2019-04-16T08:39:19+00:00

PROGRAMA DE PONÈNCIES

La Fira de la Mobilitat Sostenible del Vallès comptarà amb un programa de conferències tècniques que serviran als professionals del sector per debatre, avaluar i establir sinèrgies al voltant de les últimes novetats, tendències i reptes de futur del sector; als tècnics d’administracions i sector productiu com afrontar el repte del canvi de model i paradigma de la mobilitat, i al sector educatiu per viure de primera mà tot el que es mou en el seu àmbit d’estudi: aspectes tècnics o jurídics, demanda del mercat, idees i eines no testades en el mercat i solucions amb projectes ja executats amb resultats reals. El públic general, podrà sensibilitzar-se i adonar-se del seu paper en la gestió del canvi i conèixer els diferents criteris d’eficiència energètica i sostenibilitat de les solucions aportades.
Les jornades tècniques comptaran amb més de 70 ponents, alguns d’ells de reconegut prestigi nacional i internacional, dividides en 20 sessions de treball.

PONENTS DESTACATS

Mireia Gascón

MIREIA GASCÓN

ISGLOBAL

Només a Europa es calcula que cada any hi ha 400.000 morts prematures causades per l’exposició a contaminació de l’aire, essent la principal font d’emissió el trànsit urbà motoritzat. Les partícules en suspensió (PM), el diòxid de nitrogen (NO2) i l’ozó troposfèric (O3) en són els principals responsables, així com també de molts altres impactes en la salut i qualitat de vida de la ciutadania.

Ole Thorson

OLE THORSON

INTRA SL

Amb l’envelliment de la població, cal adaptar la circulació a la societat catalana. Cal continuar treballant en disminuir la velocitat de forma generalitzada a la ciutat, alhora que és necessari procurar perquè, juntament amb la població envellida, els nens puguin sentir-se segurs desplaçant-se per la ciutat.

Susana Pascual

SUSANA PASCUAL

Plataforma Qualitat de l’Aire

Per millorar la qualitat de l’aire hem de disminuir el trànsit motoritzat, amb la taxa de toxicitat per exemple, reduir la necessitat de mobilitat, potenciar el transport públic i donar més facilitat a la bicicleta per fer front al trànsit rodat: la principal font de contaminació atmosfèrica en les ciutats.

Sandra González

SANDRA GONZÁLEZ

PØSTarquitectos

Vivim a un clic de distància, podem sobrevolar Tokio o New York, puc visitar el Partenón des de la pantalla… Però ens hem oblidat del lloc on vivim. Les noves generacions, els habitants de demà, desconeixen en la seva totalitat el poble o ciutat que habiten. Com podem recuperar la relació amb la ciutat? Com la ciutat podria ser un altre cop aquell lloc de trobada i d’intercanvi? “A Vila do Mañá” és un projecte educatiu i divulgatiu amb l’objectiu que, des de la infància i a través del joc, es prengui consciència de totes les escales d’allò comú: el patrimoni tangible i intangible, l’arquitectura, l’urbanisme i el paisatge.

Esther Anaya

ESTHER ANAYA

Imperial College London

La mobilitat en bicicleta és saludable, ecològica, barata, eficient… Hem acumulat molta informació sobre els seus beneficis, però qui se n’està beneficiant? Com podem fer que la bicicleta tingui el seu espai als nostres carrers i que tothom qui vulgui hi pugui accedir? L’accessibilitat de dones, persones grans, persones amb mobilitat reduïda i nens sembla no estar garantida.

Pau Noy

PAU NOY

Fundació per la Mobilitat Sostenible i Segura

La ciutat de Freiburg (Alemanya), és avui una ciutat pròspera gràcies al moviment “verd” que l’ha governada i que es va originar com a reacció popular contra la construcció d’una central nuclear a la zona. La seva principal característica és la transversalitat de les polítiques ambientals, dins de la qual les polítiques de mobilitat juguen un paper central. Fent un símil musical, a Freiburg no toquen un instrument ambiental sinó que és tota l’orquestra la que toca melodies sostenibilistes: un exemple per a tothom.

Miquel Martí

MIQUEL MARTÍ

Moventia

“Estic convençut que el futur passa per un sistema intel·ligent on “tots els actors de mobilitat” més els que apareixerant, seran necessaris, compatibles i cadascun amb la seva quota de mercat. No es pot banalitzar ni demonitzar cap sistema de mobilitat, tots han de conviure de manera intel•ligent per crear un nou ecosistema de mobilitat que doni resposta a les noves necessitats que es van produïnt en una societat canviant.”

Alfonso Sanz, Gea21

ALFONSO SANZ

Gea21

La mobilitat és un àmbit de fricció rellevant entre visions diverses de l’economia, els recursos naturals, la tecnologia i la societat. Aquesta fricció, simbolitzada els últims mesos pels moviments socials de les armilles grogues i verdes, es trasllada dia a dia al joc polític de la Unió Europea en els seus diversos escenaris (Parlament, Comissió, Consell) i, òbviament, també a les polítiques de mobilitat urbana dels governs locals.

Eduard Jiménez

EDUARD JIMÉNEZ

Economista i directiu de l’administració local

“Els canvis en el model de mobilitat i la revolució energètica van de la mà, i en l’àmbit local no solament és possible sinó que és necessari tenir polítiques que, a més de promoure la transició, tinguin en compte totes les dimensions dels impactes ambientals, socials i econòmics que ja s’estan produint i seran més notables en el futur. Tant els productes i serveis finals com la logística i l’economia de proximitat passant pel conjunt de les ocupacions es veuran profundament transformats”

Joan Herrera

JOAN HERRERA

Instituto de Diversificación y Ahorro Energético

“Les nostres ciutats, responsables del 70% de les emissions de GEI, reparteixen el seu consum entre els usos i residencials i industrials i la mobilitat, aquesta significa els 2/3 dels consums en ciutats de clima mediterrani, com és el cas de Barcelona. En aquest escenari, un canvi en la mobilitat, no és només un caprici, és un repte imprescindible si volem aprofundir en el canvi de model: passant de la física del ciment a la química de la mobilitat; fent una aposta per un canvi moral, apostar per la introducció del vehicle elèctric, i assumint que el vehicle elèctric no és només una resposta a la mobilitat sinó una peça més del Sistema elèctric que permet la gestió i l’emmagatzement d’excedents elèctrics d’origen renovable i aportar al sistema elèctric energia emmagatzemada quan no hi hagi generació d’origen renovable.”

DIJOUS 4 ABRIL 2019

10.10 h OBERTURA | auditori

Hi intervenen: Joan Berlanga – Tinent d’alcalde Ajuntament de Sabadell i Josep Manuel López – Gremi de Tallers.

10.25 h MOBILITAT SOSTENIBLE: ON SOM I CAP ON ANEM? ESTRATÈGIES DE FUTUR | auditori

Hi intervenen: John Etherington – PostCarCity ( Descarregar ) i Joan Herrera – IDAE ( Descarregar ).

11.15 h LA MOBILITAT SOSTENIBLE A LA UE: PERSPECTIVA A 2030 | auditori

Moderació: Manel Ferri – Diputació de Barcelona.
Ponent: Alfonso Sanz – Gea21 ( Descarregar ) i Isabela Velázquez – CIVITAS Eccentric ( Descarregar ).

11.15 h EL VEHICLE ELÈCTRIC | sala 1

Moderació: Àngel López – Plataforma Live.
Hi intervenen: Mario Canet – TMB ( Descarregar ), Ricard Pedrola – Estabanell Energia ( Descarregar ) i Xavier Cañadell – Electromaps ( Descarregar ).

12.30 h MOBILITAT I SALUT: QUALITAT DE L’AIRE I SOROLL | auditori

Moderació: Kiku Camps – Generalitat de Catalunya.
Hi intervenen: Susana Pascual – Plataforma Qualitat de l’Aire ( Descarregar ), Mireia Gascón – ISGlobal ( Descarregar ) i Eva Rodríguez – Generalitat de Catalunya ( Descarregar ).

12.30 h EL VEHICLE AUTÒNOM | sala 1

Moderació: Jaume Enciso – Ajuntament de Sabadell.
Hi intervenen: J. Manuel Barrios – Idiada/Applus ( Descarregar ) i Sergi Barbens – Generalitat de Catalunya ( Descarregar ).

15.15 h NOVES FORMES URBANES I MOBILITAT | auditori

Moderació: Pau Avellaneda – PostCarCity.
Hi intervenen: Màrius Navazo – Gea21 ( Descarregar ) i David Bravo, arquitecte.

15.15 h SMART CITIES: ÚS DE BIG DATA | sala 1

Moderació: Esteve Dot – Univesitat Autonòma de Barcelona.
Hi intervenen: Juan Carlos García Palomares – Universidad Complutense de Madrid ( Descarregar ). i Laia Garriga – Eurecat ( Descarregar ).

16.30 h MOBILITAT I CANVI CLIMÀTIC | auditori

Moderació: Antoni París – PostCarCity.
Hi intervenen: Iñaki Gili – Oficina Catalana contra el Canvi Climàtic ( Descarregar ), Ivan Capdevila – Estudi Ramon Folch ( Descarregar ) i Manel Ferri – Diputació de Barcelona ( Descarregar ).

16.30 h MOBILITAT COMPARTIDA: QUI VOL TENIR UN COTXE EN PROPIETAT? | sala 1

Moderació: Judit Batayé – Ouishare.
Hi intervenen: Ricard Jornet – Som Mobilitat ( Descarregar ), Rossend Bosch – Àrea Metropolitana de Barcelona ( Descarregar ) i Albert Morro – Reby ( Descarregar ).

DIVENDRES 5 ABRIL 2019

10.45 h OBERTURA | auditori

Ponent: Juli Fernàndez – Tinent d’alcalde Ajuntament de Sabadell.

11.00 h MOBILITAT ACTIVA | auditori

Moderació: Sílvia Casorrán – Àrea Metropolitana de Barcelona.
Hi intervenen: Mateus Porto – ‘La ciudad paseable’ ( Descarregar ), Esther Anaya – Imperial College London ( Descarregar ) i Manuel Herrador – Universidad de Granada ( Descarregar ).

11.00 h TRANSPORT PÚBLIC I SMART CITY | sala 1

Moderació: Xavier Cañadas – Transports Urbans de Sabadell.
Hi intervenen: Adrià Ramírez Papell – Shotl ( Descarregar ) i Leo Blázquez – Reus Mobilitat i Serveis ( Descarregar ).

12.15 h MOBILITAT I COL·LECTIUS VULNERABLES | auditori

Moderació: Ariadna Eeltink – Col·lectiu Camí Escolar Sabadell.
Hi intervenen: Sandra González – ‘A vila do mañá’, Ole Thorson – Intra ( Descarregar ), Josep Canals – Ajuntament de Sabadell ( Descarregar ) i Jordi Canudas – Col·lectiu Protegim-nos.

12.15 h MULTIMODALITAT | sala 1

Moderació: Hugo Moreno – Diputació de Barcelona ( Descarregar ).
Hi intervenen: Xavier Sanyer – Autoritat Transport Metropolità ( Descarregar ) i Jordi Castelló – VAIC Mobility ( Descarregar ).

13.30 h SMART MOBILITY: REPTES DE FUTUR DE LA MOBILITAT A CATALUNYA | auditori

Ponent: Miquel Martí – Moventia ( Descarregar ).

16.00 h PERFILS PROFESSIONALS ASSOCIATS AL MANTENIMENT I A LA REPARACIÓ DELS VEHICLES ELÈCTRICS | auditori

Moderació: Josep Antoni Martínez – Gremi de Tallers.
Ponent: Juan Carlos Gómez – Toyota Ippon Motor Vallès ( Descarregar ).

16.45 h PRESENT I FUTUR DE LES BATERIES DE VEHICLES ELÈCTRICS | auditori
Ponent: Jordi Minguillón – Elèctrics sense fronteres (Vectrix) ( Descarregar ).

17.30 h TALLER PARTICIPATIU: AUTOMOCIÓ, SALUT I VALORS | auditori

Plataforma Qualitat de l’Aire ( Descarregar ).

18.00 h MEMEMOB – TALLER DE MEMS APLICATS A LA MOBILITAT | auditori

Espaiambiental.

SPEAKERS’ CORNER (Zona recinte firal)

17.40 h Reptes micromobilitat en l’entorn laboral

Ponent: Roger Portella – Emobike ( Descarregar ).

18.00 h Tecnologia híbrida: trenquem mites i perspectives de futur

Ponent: Juan Carlos Gomez – Toyota Ippon Motor Vallès.

18.20 h Cas d’èxit empresarial vallesà per la mobilitat sostenible

Ponent: Lorenzo Cavaller – Tromber.

18.40 h És el moment de cobrar per la recàrrega de vehicles elèctrics?

Ponent: Xavier Cañadell – Electromaps ( Descarregar ).

19.00 h L’evolució de la indústria de la bicicleta

Ponent: Ramon Escapa – Bicicletes Escapa.

DISSABTE 6 ABRIL 2019

10.30 h TRANSICIÓ CAP A LA COMPETICIÓ ESPORTIVA ELÈCTRICA | sala 1

Moderació: Gremi de Tallers.
Ponent: Teresa Argelès – Centre de Recursos Vehicle Elèctric i Ajuntament de Santa Perpètua.

11.00 h MOTOSTUDENT | sala 1

Ponent: Roger Alcalde – UPC (ePowered Racing) ( Descarregar ).

11.15 h ELECTROCAT | sala 1

Hi intervenen: Teresa Argelès – P.E. Santa Perpètua, Roger Ubia – I. Palau Ausit ( Descarregar ) i Fernando López – I. Castellarnau ( Descarregar ).

11.30 h IMPACTES ECONÒMICS DELS CANVIS EN LA MOBILITAT | auditori

Moderació: Eduard Jiménez – Economista.
Ponent: Salvador Clarós – CCOO.

12.00 h CIUTATS REFERENTS DES DE LA PERSPECTIVA DE LA MOBILITAT SOSTENIBLE | auditori

Moderació: Susi López – Ajuntament de Terrassa.
Hi intervenen: Ana Montalbán – Red de Ciudades que Caminan ( Descarregar ), Salvador Fuentes – Red de Ciudades por la Bicicleta ( Descarregar ) i Pau Noy – Fundació per la Mobilitat Sostenible i Segura ( Descarregar ).

13.30 h TANCAMENT DE LA 1a FIRA DE MOBILITAT SOSTENIBLE DEL VALLÈS | auditori

Maties Serracant – Alcalde de Sabadell.

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ A LES JORNADES TÈCNIQUES

*Entrada gratuïta. Places limitades, per rigorós ordre d’inscripció.

1. D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, la presentació de la inscripció per formar part d’aquest projecte implica la manifestació tàcita de consentiment inequívoc al tractament de dades de caràcter personal.
2. La persona interessada tindrà la possibilitat d’exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en els termes inclosos a la legislació vigent, mitjançant escrit adreçat a info@firamobilitatsostenible.cat

Toggle Sliding Bar Area
¡