Jornades tècniques2019-03-14T16:32:26+00:00

PROGRAMA DE PONÈNCIES

La Fira de la Mobilitat Sostenible del Vallès comptarà amb un programa de conferències tècniques que serviran als professionals del sector per debatre, avaluar i establir sinèrgies al voltant de les últimes novetats, tendències i reptes de futur del sector; als tècnics d’administracions i sector productiu com afrontar el repte del canvi de model i paradigma de la mobilitat, i al sector educatiu per viure de primera mà tot el que es mou en el seu àmbit d’estudi: aspectes tècnics o jurídics, demanda del mercat, idees i eines no testades en el mercat i solucions amb projectes ja executats amb resultats reals. El públic general, podrà sensibilitzar-se i adonar-se del seu paper en la gestió del canvi i conèixer els diferents criteris d’eficiència energètica i sostenibilitat de les solucions aportades.
Les jornades tècniques comptaran amb més de 70 ponents, alguns d’ells de reconegut prestigi nacional i internacional, dividides en 20 sessions de treball.

PONENTS DESTACATS

Salvador Rueda

SALVADOR RUEDA

Agència d’Ecologia Urbana de Barcelona

El mínim ecosistema urbà que pot integrar i maximitzar els 15 principis de l’urbanisme ecosistèmic té una superfície d’entre 16 i 20 ha, i s’ha denominat “superilla”, com un exemple pràctic d’aplicació de la Carta per a la Planificació Ecosistèmica de Ciutats i Metròpolis, que recull la base i teoria de l’urbanisme ecosistèmic.

Mireia Gascón

MIREIA GASCÓN

ISGLOBAL

Només a Europa es calcula que cada any hi ha 400.000 morts prematures causades per l’exposició a contaminació de l’aire, essent la principal font d’emissió el trànsit urbà motoritzat. Les partícules en suspensió (PM), el diòxid de nitrogen (NO2) i l’ozó troposfèric (O3) en són els principals responsables, així com també de molts altres impactes en la salut i qualitat de vida de la ciutadania.

Ole Thorson

OLE THORSON

INTRA SL

Amb l’envelliment de la població, cal adaptar la circulació a la societat catalana. Cal continuar treballant en disminuir la velocitat de forma generalitzada a la ciutat, alhora que és necessari procurar perquè, juntament amb la població envellida, els nens puguin sentir-se segurs desplaçant-se per la ciutat.

Susana Pascual

SUSANA PASCUAL

Plataforma Qualitat de l’Aire

Per millorar la qualitat de l’aire hem de disminuir el trànsit motoritzat, amb la taxa de toxicitat per exemple, reduir la necessitat de mobilitat, potenciar el transport públic i donar més facilitat a la bicicleta per fer front al trànsit rodat: la principal font de contaminació atmosfèrica en les ciutats.

Sandra González

SANDRA GONZÁLEZ

PØSTarquitectos

Vivim a un clic de distància, podem sobrevolar Tokio o New York, puc visitar el Partenón des de la pantalla… Però ens hem oblidat del lloc on vivim. Les noves generacions, els habitants de demà, desconeixen en la seva totalitat el poble o ciutat que habiten. Com podem recuperar la relació amb la ciutat? Com la ciutat podria ser un altre cop aquell lloc de trobada i d’intercanvi? “A Vila do Mañá” és un projecte educatiu i divulgatiu amb l’objectiu que, des de la infància i a través del joc, es prengui consciència de totes les escales d’allò comú: el patrimoni tangible i intangible, l’arquitectura, l’urbanisme i el paisatge.

Esther Anaya

ESTHER ANAYA

Imperial College London

La mobilitat en bicicleta és saludable, ecològica, barata, eficient… Hem acumulat molta informació sobre els seus beneficis, però qui se n’està beneficiant? Com podem fer que la bicicleta tingui el seu espai als nostres carrers i que tothom qui vulgui hi pugui accedir? L’accessibilitat de dones, persones grans, persones amb mobilitat reduïda i nens sembla no estar garantida.

Pau Noy

PAU NOY

Post Car City

La ciutat de Freiburg (Alemanya), és avui una ciutat pròspera gràcies al moviment “verd” que l’ha governada i que es va originar com a reacció popular contra la construcció d’una central nuclear a la zona. La seva principal característica és la transversalitat de les polítiques ambientals, dins de la qual les polítiques de mobilitat juguen un paper central. Fent un símil musical, a Freiburg no toquen un instrument ambiental sinó que és tota l’orquestra la que toca melodies sostenibilistes: un exemple per a tothom.

Miquel Martí

MIQUEL MARTÍ

Moventia

“Estic convençut que el futur passa per un sistema intel·ligent on “tots els actors de mobilitat” més els que apareixerant, seran necessaris, compatibles i cadascun amb la seva quota de mercat. No es pot banalitzar ni demonitzar cap sistema de mobilitat, tots han de conviure de manera intel•ligent per crear un nou ecosistema de mobilitat que doni resposta a les noves necessitats que es van produïnt en una societat canviant.”

Alfonso Sanz, Gea21

ALFONSO SANZ

Gea21

La mobilitat és un àmbit de fricció rellevant entre visions diverses de l’economia, els recursos naturals, la tecnologia i la societat. Aquesta fricció, simbolitzada els últims mesos pels moviments socials de les armilles grogues i verdes, es trasllada dia a dia al joc polític de la Unió Europea en els seus diversos escenaris (Parlament, Comissió, Consell) i, òbviament, també a les polítiques de mobilitat urbana dels governs locals.

DIJOUS 4 ABRIL 2019
** Totes les sessions tenen lloc a l’auditori de Fira Sabadell excepte especificat

10.00 h Obertura Fira pel públic

10.15 h Obertura jornades

Hi intervenen:
Joan Berlanga, Tinent d’alcalde, Ajuntament de Sabadell
Edu Navarro, Promoció Econòmica de Sabadell
Josep Manuel López, Gremi de Tallers
Marisol Martínez, Promoció Ciutat Ajuntament de Sabadell

10.30 h Mobilitat sostenible: on som i cap on anem? Estratègies de futur

Ponent: John Etherington, PostCar City

11.00 h La mobilitat sostenible a la UE: perspectiva a 2030

Moderació: Manel Ferri – Diputació de Barcelona
Ponent: Alfonso Sanz – Gea 21

11.00 h El vehicle elèctric. SALA 1

Moderació: Àngel López – Plataforma LIVE
Hi intervenen:
Josep Maria Armengol -TMB
Ricard Pedrola – Estabanell Energia
Xavier Cañadell – Electromaps

12.15 h Mobilitat i salut: qualitat d’aire i soroll [perspectiva ambiental]

Moderació: Irene Martín – Generalitat de Catalunya
Hi intervenen:
Susana Pascual – Plataforma Qualitat de l’Aire
Mireia Gascón – ISGlobal
Eva Rodríguez – Generalitat Catalunya

12.15 h El vehicle autònom. SALA 1

Moderació: José Manuel Barrios – IDIADA/Applus

15.15 h Noves formes urbanes i mobilitat

Moderació: Pau Avellaneda – PostCar City
Hi intervenen:
Màrius Navazo – Gea21
Salvador Rueda – Agència Ecologia Urbana de Barcelona

15.15 h Smart cities: ús de big data. SALA 1

Moderació: Esteve Dot – Univesitat Autonòma de Barcelona
Hi intervenen:
Juan Carlos García Palomares – Universidad Complutense de Madrid
Laia Garriga – EURECAT

16.30 h Mobilitat i canvi climàtic

Moderació: Antoni París –PostCar City
Hi intervenen:
Salvador Samitier – Oficina Catalana contra el Canvi Climàtic

16.30 h Mobilitat compartida: qui vol tenir un cotxe en propietat? SALA 1

Moderació: Judit Batayé – Ouishare
Hi intervenen:
Ricard Jornet – Som Mobilitat
Rossend Bosch – Àrea Metropolitana de Barcelona
Jordi Colell – Reby

20.00 h Tancament fira

DIVENDRES 5 ABRIL 2019
** Totes les sessions tenen lloc a l’auditori de Fira Sabadell excepte especificat

10.00 h Obertura Fira

10.15 h Smart mobility: reptes de futur de la mobilitat a Catalunya

Ponent: Miquel Martí, grup Movento

11.00 h Mobilitat activa

Moderació: Sílvia Casorrán – Àrea Metropolitana de Barcelona
Hi intervenen:
Mateus Porto – ‘La ciudad paseable’
Esther Anaya – Imperial College London
Manuel Herrador – Universidad de Granada

11.00 h Transport públic i smart city. SALA 1

Moderació: Xavier Cañadas – Transports Urbans de Sabadell
Hi intervenen:
Adrià Ramírez Papell – Shotl

12.15 h Mobilitat i col·lectius vulnerables

Moderació: Col·lectiu Camí Escolar Sabadell
Hi intervenen:
Sandra González – ‘A vila do mañá’
Ole Thorson – Intra SL
Josep Canals – Ajuntament de Sabadell
Col·lectiu Protegim-nos

12.15 h Multimodalitat. SALA 1

Moderació: Hugo Moreno – Diputació Barcelona
Hi intervenen:
Xavier Sanyer – Autoritat Transport Metropolità
Jordi Castelló – VAIC Mobility

13.30 h Reptes de mobilitat a les ciutats intermitges

Ponent: Juli Fernández, Ajuntament de Sabadell

15.30 h Perfils professionals associats al manteniment i reparació dels vehicles elèctrics

Moderació: Josep Antoni Martínez, Gremi de Tallers
Ponent: Juan Carlos Gómez, Toyota Ippon

16.45 h Present i futur de les bateries de vehicles elèctrics

17.30 h Taller participatiu: automoció, salut i valors. Plataforma Qualitat Aire
18.00 h MemeMob – taller de memes aplicats a la mobilitat. EspaiAmbiental

SPEAKERS’ CORNER (Zona recinte firal)

17.40 h Reptes micromobilitat en l’entorn laboral

Ponent: Roger Portella – Emobike

18.00 h Tecnologia híbrida: trenquem mites i perspectives de futur

Ponent: Juan Carlos Gomez – Ippon Motor Vallès

18.20 h Cas d’èxit empresarial vallesà per la mobilitat sostenible

18.40 h És el moment de cobrar per la recàrrega de vehicles elèctrics?

Ponent: Xavier Cañadell – Electromaps

19.00 h L’evolució de la indústria de la bicicleta

Ponent: Ramon Escapa – Bicicletes Escapa

20.00 h Tancament Fira
DISSABTE 6 ABRIL 2019
** Totes les sessions tenen lloc a l’auditori de Fira Sabadell excepte especificat

10.00 h Obertura Fira

10.30 h Ciutats referents des de la perspectiva de la mobilitat sostenible

Moderació: Susi López – Ajuntament de Terrassa
Hi intervenen:
Ana Montalbán – Red de Ciudades que Caminan
Salvador Fuentes – Red de Ciudades por la Bicicleta
Pau Noy – Plataforma de Transport Públic

10.30 h Transició cap a la competició esportiva elèctrica. SALA 1

Moderació: Gremi de Tallers
Hi intervenen:
Teresa Argelès – Centre de Recursos Vehicle Elèctric / Ajuntament de Santa Perpètua
Agustí Payà – Electric GT (Gran Premi)

11.30 h Perspectiva econòmica de la mobilitat al Vallès. Per confirmar

12.00 h Mobilitat sostenible: una perspectiva vallesana

Moderació: Adam Bonnin – Ajuntament de Sabadell
Ponents per confirmar

13.30 h Clausura de la 1a Fira de Mobilitat Sostenible del Vallès

Maties Serracant, alcalde de Sabadell

14.00 h Tancament Fira

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ A LES JORNADES TÈCNIQUES

*Entrada gratuïta. Places limitades, per rigorós ordre d’inscripció.

1. D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, la presentació de la inscripció per formar part d’aquest projecte implica la manifestació tàcita de consentiment inequívoc al tractament de dades de caràcter personal.
2. La persona interessada tindrà la possibilitat d’exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en els termes inclosos a la legislació vigent, mitjançant escrit adreçat a info@firamobilitatsostenible.cat

Toggle Sliding Bar Area
¡